PASLIKA

PASLIKA
Afterimage / Powidoki

© 2016, 98 min, zgodovinska bio drama / biography history
Jezik / Language: poljščina / Polish
Država / Country: Poljska / Poland
Režija / Director: Andrzej Wajda
Scenarij / Writer: Andrzej Mularczyk
Direktor fotografije / DOP: Pawel Edelman
Igrajo / Cast: Boguslaw Linda, Aleksandra Justa, Tomasz Wlosok

Petek/Friday 6.10. @ 17:00
GLEDALIŠČE TARTINI

Zgodba avantgardnega slikarja Władysława Strzemińskega, ki v povojni Poljski ni klonil pod pritiski komunističnega režima in zahtevo, da mora umetnik ustvarjati v jeziku socialističnega realizma. Sloviti poljski slikar je po vojni delal kot profesor na akademiji likovnih umetnosti v Łódźu. V očeh študentov je bil mesija modernističnega slikarstva, toda vodilni na univerzi in kulturnem ministrstvu so bili drugačnega mnenja. V nasprotju z umetniki, ki so zvesto služili obvezni doktrini socialističnega realizma in izpolnjevali partijske cilje, Strzemiński ni bil pripravljen kompromitirati svoje umetnosti. Tragične posledice boja za umetniško svobodo so kljubovalnega slikarja počasi, a neizbežno vodile v propad.

Poslednji film lani preminulega velikana poljske kinematografije, Andrzeja Wajde, je večplastna, intelektualna agitka o vlogi umetnosti in pomenu svobode izražanja. Film o karizmatičnem, uporniškem možu, umetniku, ki ga je uničil totalitarni režim.

»Jezen in strasten film, poln življenja.«
Glenn Kenny, The New York Times

NAGRADE/FESTIVALI
Svetovna premiera na festivalu v Torontu. Rio de Janeiro. Rim. Chicago. Mar del Plata. Göteborg. Dubaj. Beograd. Seattle. Sydney. Melbourne. Hongkong. Poljski kandidat za tujejezičnega oskarja.

filmografija Andrzej Wajda
1958 - Pepel in diamant (»Popiól i diament«)
1960 - Nedolžni čarovniki (»Niewinni czarodzieje«)
1969 - Vse je naprodaj (»Wszystko na sprzedaz«)
1975 – Obljubljena dežela (»Ziemia obiecana«)
1977 - Človek iz marmorja (»Czlowiek z marmuru«)
1994 – Nastazja
2007 – Katin (»Katyn«)
2009 - Tatarak
2013 – Lech Walesa, človek upanja (»Walesa. Czlowiek z nadziei«)

ENGLISH
A story of Władysław Strzemiński, an avangarde painter, who did not give in to socialist realism being ruthlessly enforced by Communist regime in the post-war Poland. The tragic consequences of a struggle for artistic freedom in the totalitarian system of power unfold at first slowly, but gradually lead a charismatic, defiant man into the abyss. Afterimage becomes a multilayered, intellectual battle on a role of art and freedom of expression; a film - caution; a film about a man / an artist destroyed by the system; a film on how dangerous it is to fuse political power with a will to shape people's consciousness.