Nagrade 2018

ZAKLJUČEK 9. FESTIVALA EVROPSKEGA IN MEDITERANSKEGA FILMA

V soboto, 6. oktobra, ob 20. uri je v Gledališču Tartini v Piranu potekala zaključna slovesnost 9. Festivala evropskega in mediteranskega filma. Festival, katerega glavni namen je približati kakovosten evropski film slovenskegmu gledalcu, še posebej občinstvu s Primorske, je v štirih dneh obiskovalcem na ogled ponudil 23 filmov iz kar 24 različnih držav. Letos je bila izpostavljena filmska produkcija Francije, poudarek pa je bil na glasbenih filmih. V okviru festivala so letošnje leto med drugim gostili tudi priznanega islandskega režiserja in producenta, Friderika Thora Fridrikssona, katerega film “Children of Nature” je bil nominiran za oskarja za najboljši tujejezični film, v okviru 9. FEMF-a pa je prejel nagrado za avtorski prispevek k evropskemu filmu.

Nagrado za najboljši film je prejela romantična drama HLADNA VOJNA v režiji Pawla Pawlikowskega.
Nagrado Vilka Filača za najboljšo fotografijo je prejel THOMAS W. KIENNAST (za film 3 dnevi z Romy Schneider).

Festival se je letošnje leto odvijal kar na treh lokacijah, v Gledališču Tartini, Mediadomu Pyrhani in Avditoriju Portorož, v četrtek pa je gostil srečanje in predstavitev združenj Folkets bio (Švedska) in Art kino mreže Slovenije, ki se ga je udeležilo več kot 30 članov.

UTEMELJITEV ŽIRIJE
"Film Hladna vojna je poklon osebni preteklosti in hkrati težkim političnim razmeram režiserjeve domovine. V hladni vojni vročih src glasba odigra ključno vlogo. Črno-bela tehnika nakazuje umetniško zvrst, v katero se je Pawlikowski spustil že s predhodnim izvrstnim filmom Ida, in ga pravzaprav prav ta tehnika skupaj z vrhunsko fotografijo naredi brezčasnega."
Nagrada za najboljši film festivala: Hladna vojna, režiser Pawel Pawlikowski

"Svetovno znane črno-bele fotografije Roberta Lebecka, ki jih je posnel v tri dnevnem druženju z Romy v Quiberonu, se zdaj zdi kot bi na filmu oživele glavno protagonistko. Direktor fotografije Thomas W. Kiennast v črno-beli tehniki subtilno obarva kontradiktorno naravo in razburkano notranje doživljanje Romy Schneider. S sivino, ki se kot meglica vleče skozi celoten film, pa gledalca posede v njeno hotelsko sobo in zasidra v bolečo dušo."
Nagrada za najboljšo fotografijo: Thomas W. Kiennast, film 3 dnevi z Romy Schneider